رواية احببت وكيل النائب العام الفصل العاشر 10 بقلم اسماء عطا الله


 رواية احببت وكيل النائب العام الفصل العاشر 10 بقلم اسماء عطا الله


#احببت وكيل النائب العام

البارت العاشر


اسماءعشان دا حلمي من وانا صغيره وبتمني من ربنا احققه

احمد: انشاءالله هتحققيه

واكمل بجملته

"إِحْْتَضِنْ ظُنونَكَ الطَّيِّبَةَ لَنْ تَنْتَظِرَ طَوِيلَا

عِشَّ مُتْعَةً التَّرَقُّبِ

 رُبَّمَا تَبْدَأُ غَدًا وَرُبَّمَا الْيَوْم"

اسماء باعجاب: حلوه اووووي الجمله دي

احمد:اممممم

وبعد شويه كانوا وصلوا تحت بيت اسماء

وجات تنزل

احمد بحنيه:اسماء خلي بالك من نفسك و متقلقيش من الامتحانات

اسماء :حاضر

كانت هتموت وتسأله ايدك مجروحه من ايه بس مكسوفه

ومش راضيه تنزل من العربيه عماله تفكر تسأله ولا لاء

احمد: ايه بتفكري في ايه

اسماء بتلقائيه:ايدك مجروحه من ايه

احمد بابتسامه: متقلقيش انا كويس

اسماء:انا مش قلقانه ولا حاجه

احمد رفع حاجبه:متأكده طب عيني في عينك كدا وبصلها

اسماء بتحدي طفولي وبصت في عيونه: اهوو قلقانه

احمد سرح في عيونها الخضر ورموشها الكثيفه

احمد بتوهان وبصوت واطي: انت ازاي جميله كدا الله يخربيتك انا وكيل النيابه احمد الانصاري يحصل فيا كدا

اسماء:هو انت بتقول ايه

احمدوقد وعي لنفسه:ولا حاجه

اسماء: طيب ماشي تصبح علي خير

احمد :وانت من اهله

وطلعت اسماء ومشي احمد

في قصر سيف الانصاري

وتحديدا في غرفه مريم وسيف

الخدامه: يا هانم ياهانم يا هانم

مريم :في ايه







الخدامه: عمر بيه رجع من السفر يا هانم

مريم بفرحه:عمر رجع ونزلت جري

عمر كان بيسلم علي ابوه وعمه

مريم بعيون كلها دموع فرحه: عمرر

عمر: راح عليها وحضنها وحشتيني يا حبيبتي

مريم: وانت كمان يا حبيبي واحشني اوووي 

انت كويس ياعمر شكلك تعبان يا حبيبي

عمر: انا كويس يا ماما متقلقيش اومال احمد فين

مريم :في شقته بس هو جاي انهارده

عمر: خلاص ماشي هطلع انام شويه واول مايرجع تصحيني

مريم: ماشي يا حبيبي

عمر كان طالع لاوضته وعيونه بتدورعلي ياسمين في كل مكان وبيتمني يشوفها

وفجأة لمحها طالعه من اوضتها

ياسمين بصدمه:عمرر

عمر راح عليها وبعيون كله حب:ياسمين عامله ايه

ياسمين:كويسه الحمدلله انت عامل ايه يا عمر

عمر:تمام الحمدلله

ياسمين: الحمدلله

الخدامه ياسمين هانم:الدواء بتاعك

ياسمين: ماشي حطيه في الاوضه

ودخلت الخدامه حطت الدواء بتاع ياسمين

عمر بخوف:دواء ايه انت تعبانه

ياسمين بابتسامه:لا يا عمر دا انا بس واخده برد وكدا

عمر:الف سلامه عليكي

ياسمين: الله يسلمك ياعمر

بعداذنك هدخل اخد الدواء

عمر:اه طبعا اتفضلي

دخلت ياسمين اوضتها

وعمر راح علي اوضته واخد شاور وبدل ملابسه

وراح علي سريره ونام 

بعد شويه كان وصل احمد القصر وداخل وهو بيغني

اللي مصبرني عليك ان انا شايف في عنيك

حب العالم دا بحالوا خليك علي كدا خليك

مريم بابتسامه:عندي ليك خبر

تدفع كام وانا اقولك

احمد بحب:بوسه وحضن وراح عليها وحضنها وباسها

ايه بقا الخبر

مريم:ههه مفكر هتضحك عليا بحضن لا طبعا

احمد :طب ايه عاوزه كام يا ماما

مريم: حضن كمان

احمد:ههههههه وحضنها واتكلم وقال ايه بقا الخبر

عمر وهو واقف علي السلم وحاطط ايده في جيبه

يارب تخلص يعم الرومانسي

احمد بص للصوت بصدمه:عمرر

وطلع جري عليه وعمر نازل جري وحضنوا بعض جامد جداااا

عمر:وحشني يا احمد

احمد: وانت كمان يا عمر

مريم بحنيه ودموع:ربنا يخليكم لبعض يارب

احمد وعمر راحوا عليها: وحضنوها ويخليكي لينا يا احلي مريم في الدنيا

في بيت اسماء

كانت قاعده بتفكر في كلام احمد ليها وقد ايه هو صادق في كلامه وفرحانه جدااا ان احمد بيحبها زي هي ما بتحبه وفي نفس الوقت زعلانه انها مش هتشوفه طول الفتره دي عشان الامتحانات

ليلي: دخلت عليها يلا يا اسماء هاتي كتاب العربي وتعالي عشان اذاكرلك

اسماء:حاضر يا ماما

ليلي: هستناكي برااا

اسماء:ماشي

وقامت تجيب الكتاب

اسماء:راح فين بس وعماله تدور علي الكتاب مش موجود

اسماء :انا كنت في الدرس انهارده وكان معايا

معقول اكون نسيته في عربيه احمد ياربي لاء

ليلي بصوت عالي:يلا يا اسماء

اسماءبخوف: طلعت لمامتها

ليلي:فين الكتاب يا اسماء

اسماء بكدب:الكتاب منه اخدته يا ماما هتنقل شويه حاجات وهتجيبه بكرا انشاءالله

ليلي:ومنه مصورتهوش بالفون ليه هتذاكري منين دلوقتي

محمد :خلاص يا ليلي تذاكر اي ماده انهارده وبكرا ابقي ذاكريلها عربي







اسماء:ايوا يا بابا انا هعمل كدا

ليلي:طب يلا ادخلي ذاكري

اسماء:حاضر ودخلت اوضتها

واتصلت علي منه

منه: ايه يا سمسم

اسماء:منه كتاب العربي بتاعي معاكي واخده تنقلي شويه حاجات وهتجبيه بكرا تمام عشان لو اتكلمتي مع ماما

منه: ليه هو كتاب العربي بتاعك فين

اسماء بزعل:تقريبا نسيته في عربيه احمد

منه:امممممممم

اسماء:هو اي اللي امممممم

منه:انتي خلاص هتسقطي السنادي

اسماء بزعل:ليه بس كدا يا منه حرام عليكي

منه:اعملك ايه جايه تحبي في اخر السنه

اسماء بزعل: نتكلم بعدين عشان تعبانه

منه:تعبانه مالك

اسماء:ولا حاجه مع السلامه

منه: مع السلامه

اسماء قعدت تفكر في كلام منه وانها فعلا مش بـتذاكر خالص الفتره دي وبعدين

اتصلت علي احمد تسأله علي الكتاب

احمد كان قاعد مع اهله بيتعشوا

شاف فونه بيرن

احمد: بعد اذنكم بقا عشان معايا تليفون مهم

اسماء:احمد

احمد بحب:عيونه

اسماء:تقريبا نسيت الكتاب بتاعي في عربيتك

احمد:مخدتش بالي بس استني اروح اشفهولك

وراح علي عربيته

اسماء:ها لقيته

احمد:بدور اهوو اصبري شويه 

ايوا لقيته اهو عاوزه اجبيهولك دلوقتي

اسماء:لا ابقي هاتوا بكرا

احمد:صوتك متغير انت كويسه

اسماء:اه كويسه شكرا

احمد:لاء صوتك متغير من ايه

اسماء:مفيش حاجه

احمدبنفاذ صبر:قوليلي بس يا حبيبتي مالك

اسماءمن غير متاخد بالها:مفيش يا حبيبي انا كويسه والله

احمد بفرحه:قولتي ايه حبيبي

اسماء في نفسها نهار اسود عليا وعلي غبائي

احمد:نفسي اشوفك وانتي بتقوليها

اسماء قفلت الفون بسرعه وقعدت تضحك علي نفسها

احمد ابتسم وفرحان جداا بحبها وعفويتها في الكلام و

رن عليها تاني

اسماءبتوتر: اححححم في حاجه

احمد وهو بيكتم ضحكته:هقابلك فين عشان اديكي الكتاب

اسماء:مش عاوزه







احمد:هو ايه دا اللي مش عاوزه 

اسماء:الكتاب مش عاوزه

احمد: مش عاوزه الكتاب اومال هتذاكري منين 

اسماءوهي بتكتم ضحكتها: خلاص نتقابل في الكافيه اللي بنتقابل فيه

احمد: خلاص ماشي وقفلوا

 مع بعض

في مكتب سيف

سيف وعمر قاعدين

سيف:انت بتحب ياسمين بنت عمك

عمر:بصله وبتنهيده اه بحبها

سيف:ومجيتش قولت ليه

عمربوجع:عشان ياسمين بتحب احمد

سيف:لا مبتحبهوش انا عرضت عليهم الموضوع والاتنين رفضوا

عمر باستغراب:ياسمين رفضت احمد ليه

سيف:معرفش

عمر:طب حضرتك عاوز مني ايه دلوقتي

سيف:تتجوز ياسمين

عمر:انا عرضت عليها الموضوع دا قبل كدا ورفضت

سيف: متقلقش ياسمين مش هترفضلي طلب

عمربيأس: صدقني هترفض 

بعد اذن حضرتك وطلع عمر للجنينه بيفكر يا تري ياسمين رفصت احمد ليه وهي بتحبه 

عند ياسمين في اوضتها سيف طرق الباب ودخل

ياسمين:عمو سيف في حاجه ولا ايه

سيف اقعدي يا ياسمين خلينا نتلكم وقعدوا

سيف:ياسمين عمر بيحبك وعاوز يتجوزك انتي ايه رايك

ياسمين:انا انا

سيف: بصي انا مش مستني منك رد دلوقتي فكري براحتك

ياسمين:حاضر يا عمو

سيف بحنيه باس علي راسها :تصبحي علي خير

ياسمين:وانت من اهله

وطلع سيف وياسمين حست انها مخنوقه نزلت الجنينه

وشافت عمر قاعدوحاطط راسه بين ايده

ياسمين في نفسها: رفضتك زمان عشان خاطر انا واحده انانيه وطماعه كنت عاوز اتجوز احمد عشان اسمه ومكانته

مريم شافت عمر راحت عليه واتكلمت بحنيه:مالك يا عمر انت كويس

عمر بابتسامه:اه كويس يا حبيبتي

مريم حضنته تعرف انك كنت واحشني اووووي يا عمر

عمر: انت اكتر يا ماما

احمد من وراءهم:الله الله بتخونيني يا ماما

مريم وعمر:هههههههههههه

عمر:بتخونك هي مراتك








وفجأه شاف ياسمين اللي وقعت في الارض

عمر بخضه ولهفه:ياسمين وطلع جري عليها واحمد ومريم كمان

عمر نزل للارض وشالها ودخل بيها القصر

حطها علي الكنبه

مريم:وشها اصفر كدا ليه

عمر

اتصل بدكتور بسرعه يا احمد

احمد:حاضر يا عمر

وبعدشويه كان وصل الدكتور

 وكشف علي ياسمين و كتبلها علي علاج

الدكتور:لازم تاخدي بالك وتأكلي كويس عشان دي مضعافات من قله الاكل الف سلامه عليكي

ياسمين:الله يسلمك

مريم بحنيه:الف سلامه عليكي يا حبيبتي

ياسمين:الله يسلمك يا طنط

مريم: انا هروح اجيبلك حاجه تأكليها وطلعت

احمد:عمر هبعتلك مصطفي تخليه يروح يجيبلها العلاج

انت شكلك تعبان

عمر:تمام ماشي

احمد طلع هو كمان

ومفيش غير عمر وياسمين

ياسمين:عمر كنت عاوزه اقولك حاجه

عمر:اتفضلي

ياسمين:انا موافقه اتجوزك ياعمر

#يتبع...


           الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×